איך להפוך אך הפעילות הגופנית לחלק משגרת חיינו?

איך להפוך אך הפעילות הגופנית לחלק משגרת חיינו?

לעיסוק בפעילות גופנית יתרונות רבים. הפעילות הגופנית משפיעה על הבריאות, על המראה, על המצב הנפשי ועל תפקודי המוח שלנו.

העניין הוא, שמי שנהנה מכל היתרונות האלו הם רק אלו המתמידים בפעילות הגופנית לאורך זמן וכשאני מדברת על “לאורך זמן”, אני ממש לא מתכוונת לחודש / חודשיים אלא למצב בו הפעילות הגופנית הופכת לחלק משגרת חיינו – לעוד אחד מאותם הדברים שאנחנו פשוט עושים! למה? כי אחד התנאים לאורח חיים בריא הוא העיסוק המתמיד בפעילות גופנית כלשהיא.

הבעיה מתעוררת כשאנחנו נדרשים להתמיד, הרבה יותר קל להתמיד בתירוצים ‘למה לא לעשות פעילות גופנית’, ‘למה אין לי זמן לעסוק בספורט’ ו’למה יש 30 דברים יותר חשובים בסדר העדיפויות שלי’.

נצא מנקודת ההנחה שאנחנו אכן חפצים בכך שהאימון הגופני יהפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו מעתה ועד שנגיע לשיבה טובה (חטובים ואנרגתיים כמובן smiley) – הדבר דורש, קודם כל, משמעת עצמית והתמדה, אבל ישנם כמה דברים קטנים שיוכלו להקל עלינו להתמיד, הרגלים ותובנות שרכישתם בתחילת הדרך תגדיל את הסיכוי שדרכנו בעולם הכושר תמשיך ואורך שנים רבות.

5 טיפים להתמדה בפעילות גופנית:

1. לבחור נכון את המקום בו נתאמן.

המנעו מלעשות מנוי בחדר הכושר אשר נמצא בקצה השני של העיר, גם אם הוא הדבר “החם” ביותר ששמעתם עליו. אחרי חודש בו בזבזתם חצי שעה הלוך ועוד חצי שעה חזור ועוד רבע שעה על חיפושי חנייה- יש סיכוי טוב שתעדיפו להשאר בבית כי אף אחד מאיתנו לא בדיוק סובל מעודף זמן. מצאו מכון כושר, סטודיו או קבוצת אימון קרוב למקום מגוריכם או למקום העבודה שלכם כך שתוכלו לייעל את הזמנים לאורך היום.

2. לבחור נכון את סוג הפעילות.

הגדירו מראש מה המטרה שלכם ולפי המטרה התאימו את סוג הפעילות הגופנית המתאימה ביותר. נכון שבעולם אידיאלי נוכל לעסוק בכל מיני סוגים שונים של פעילות אבל באורח החיים המאוד עסוק שלנו בו אנו נאלצים לפשרות מדי יום – כדאי לבחור היטב את הפעילות בה נעסוק כדי שתשרת ביעילות את המטרה שלנו. אימון שמתאים לנו יעזור להגשים את המטרות שלנו ביעילות רבה יותר וברגע שאנחנו מקבלים מהגוף פידבק וחל שיפור במקומות שהיו חשובים לנו- אין דבר המדרבן יותר להתמיד עוד ועוד באימוני הכושר.

3. למצוא פעילות שעושה לנו טוב על הלב.

קיימים המון סוגים ואפשרויות של פעילות גופנית. החל מאימוני ריצה והליכה מהירה, דרך שעורים מסוגים שונים במכוני הכושר ועד לאימוני יוגה וטאי צ’י.
כל מה שנותר הוא, בשיטת ניסוי וטעייה, למצוא את סוג הפעילות שעושה לנו טוב. תאמינו לי, יש שם לפחות אחת כזו שתגרום לכם לחייך וברגע שהמוח יתפוס את הפעילות הגופנית כמשהוא הקשור להנאה (אפילו קטנה… אפילו רק ההנאה שבסוף האימון…) – יהיה קל הרבה יותר לגרור את עצמנו מהספה לשעה של אימון כזה או אחר.

4. לקבוע עם חבר/ה.

כשאנחנו קובעים את הפעילות הגופנית שלנו עם אדם נוסף יהיה לנו הרבה יותר קשה “להבריז” מהאימון. כל זמן שה”משא ומתן” בנוגע לשאלה : ‘האם להתאמן היום או אולי בעצם מחר’ מתקיים ביננו לבין עצמנו, הרבה יותר קל לנו לדחות שוב ושוב והנה נגמר השבוע ולא עשינו כלום! כאשר אנחנו קובעים עם אנשים נוספים רמת המחוייבות שלנו עולה והסכוי שנוותר על האימון פחות פלאים.

5. לרשום ביומן כפגישה.

היום יום של רובנו מאוד עסוק ותוך כדי השבוע היומן מתמלא עוד ועוד. קבעו את שעות האימון השבועיות שלכם ביומן כפגישה אשר יש להתחשב בה. כך כשתפתחו את היומן לקבוע סידורים ופגישות נוספות תהיו חייבים להתחשב גם בשעות הפעילות הגופנית שקבעתם לכם. כדאי להבין שהפגישות שקבענו לעצמנו ביומן לפעילות גופנית אינן חשובות פחות מרוב הפגישות האחרות שאנחנו קובעים (מחלקן הן אפילו חשובות יותר).

זיכרו, פעילות גופנית משפיעה על אספקטים שונים בחייכם, גם כאלו אשר אינם קשורים אליה ישירות. כאשר אנחנו נותנים לגוף את הטיפול ההולם לו הוא זקוק, אנחנו משקיעים בבריאות ובתפקוד שלנו לטווח הארוך. כדי להנות מכל המתנות הנפלאות שפעילות גופנית מאפשרת לנו- אין ברירה אלא למצוא את אותם דברים קטנים שיעזרו לנו להתמיד.

אימון נעים!

ענת הראל

פאנל נגישות