מתיחות בסוף אימון ארובי

לא מוותרים על מתיחות בסוף האימון

אימון ארובי, הכולל הליכה, אופניים מהירה או ריצה, יכול להיות אימון אינטנסיבי ביותר. כל כך אינטנסיבי ומעייף שבסופו אנחנו רק חושבים על המקלחת החמה שתבוא ומיד אחריה נוכל להתפנות לשאר עיסוקינו. עצרו רגע!! מה עם מתיחות? אני יודעת שבמסגרת האימונים של רובנו הן נדחקות לסוף רשימת סדרי העדיפויות אך זה לא אומר שזה המצב הנכון, כאשר אנחנו רוצים באמת לשפר את איכות החיים והבריאות שלנו.גם אם נקדיש בתום האימון רק 5 דקות למתיחות – מצבנו ישתפר פלאים, הן מבחינת הגמישות ובהמשך לזה גם בתפקוד היומיומי בו הגוף שלנו הופך נוקשה בשל ישיבה ממושכת.

התרגילים:

לפניכם שני תרגילים פשוטים המתאימים מאוד לסיום האימון הארובי שלכם. הם אינם גוזלים זמן רב, מותחים את שני השרירים עליהם העומס הגדול ביותר באימונים אלו ו….. אפילו לא תצטרכו להתיישב בשביל לבצע אותם – שני תרגילים בעמידה והופ למקלחת!

עמדו זקוף כאשר הבטן משוכה פנימה ומתחו את כף הרגל הכי קרוב לישבן שאתם יכולים. החזיקו בתנוחה זו מינימום 20 שניות ועיברו לרגל השנייה. אם אתם חשים כאב בברך, הרפו מעט את המתיחה ואל תקרבו את הרגל ממש עד לישבן.

עמדו זקוף הניחו רגל אחת ישרה קדימה על משענת כיסא או שולחן (חשוב שיהיו יציבים). התארכו מהמותן קדימה לכיוון כף הרגל, בגב ישר, והחזיקו בנקודה הכי רחוקה אליה הגעתם כאשר אתם חשים היטב את המתיחה אך בלי להגיע למצב של כאב חד. החזיקו במתיחה לפחות 20 שניות כאשר במהלכן, תוך כדי נשימה איטית, אתם מנסים להרחיק את אחיזתכם לכיוון כף הרגל, לאט ובעדינות.לשתי המתיחות הללו ישנה השפעה נוספת ומאוד חשובה מעבר למתיחת והגמשת השריר עצמו – שניהם משפיעים באופן עקיף על הגב התחתון שלנו והגמשת שרירים אלו מונעת קיצור של שרירי הגב ולחץ מיותר על אזור זה. מתיחה נעימה!

ענת הראל

פאנל נגישות