אימון לכל הגוף: תכירו את הפאדל בורד!

אל תשאלו אותי מה עובר עלי, אבל נראה שאני בסוג של רגרסיה לימי הילדות.
אין הסבר אחר לזה שלפני שבועיים החלטתי להתאמן על סקטבורד בפעם הראשונה בחיים.
אני חייבת לציין שהיה כיף בלתי רגיל עד…. לרגע שבו השתטחתי במלוא הדרי כשהברך/אגן וכף היד שלי פוגשים את האספלט במהירות לא הגיונית בעליל.

אחרי שסיימתי את סשן ההשפלה הזה החלטתי קבל עם וצליעה שאם כבר ליפול אז שיהיה ברכות- כך מצאתי את עצמי תרה אחרי פעילות ספורטיבית דומה באיכויותיה לסקטבורד אבל עם סביבה ידידותית יותר ומצאתי עצמי בשיעור פרטי על פאדל בורד עם המדריך עמנואל תמיר.

אימון על פאדל בורד

למי מכם שלא הכיר עד היום: הפאדל בורד הוא למעשה סוג של גלשן גדול מידות אשר מאפשר ציפה מוחלטת בעמידה. מצד שני, הוא לא באמת מאפשר יציבות וכאן בא לידי ביטוי גם היתרון שלו כאימון גופני, מעבר לכיף שבעניין (ולדעתי, כיף משחק פה את התפקיד העיקרי).
הגלישה בפאדל בורד נעשית בעמידה תוך שימוש במשוט קטן. החתירה נעשית בצורה מאוד יחודית לגלישה מסוג זה ואם עושים את זה נכון – זה יכול להיות יופי של אימון לחיזוק השרירים בעיקר שרירי הליבה (שרירי הבטן העמוקים ושרירי הגב עובדים קשה) ושאר השרירים המייצבים.
זהו אימון פונקציונלי קלאסי בו כל הגוף עובד יחד תוך כדי עבודה אינטנסיבית על היציבה, אימון נפלא של שיווי משקל, בתנאים של חוסר יציבות.

גם אימון גם כיף

לקח כמה דקות עד שתפסתי את העניין אבל מרגע שנפל האסימון התענוג היה גדול. יש בין מתאמני הפאדל בורד את אלו שעוסקים רק בחתירה – נכנסים עם הגלשן לעומק ופשוט חותרים במשך כשעה או יותר. אין מה לומר, יופי של אימון במקום הכי שליו ביקום מבחינתי, כי אין על הים בשביל להרגיע את הגלים שבנפש smiley

גם למי שחפץ בקצת יותר אקשן (אני! אני!) הפאדל בורד מאפשר הנאה מרובה שכן מסתבר שתפיסת גלים בעזרת הגלשן הגדול הזה הרבה יותר קלה ומהירה מאשר על גלשן רגיל. לא שזה הפריע לי גם כאן) להתעופף לכל הכיוונים, אבל לפחות המים בלמו בהצלחה את רוב הנפילות.
יומיים אחרי, הגוף תפוס אבל החיוך עדיין לא יורד מהפנים ואני מחכה בקוצר רוח לאימון הבא שלי.

למעוניינים בשעור פאדל בורד:
עמנואל תמיר
050-2122218
www.paddleboard.co.il

פאנל נגישות